2014 05 12 maandag, onze 25e dag - Reisverslag uit Iglesias, Spanje van Wim Zwieten - WaarBenJij.nu 2014 05 12 maandag, onze 25e dag - Reisverslag uit Iglesias, Spanje van Wim Zwieten - WaarBenJij.nu

2014 05 12 maandag, onze 25e dag

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

12 Mei 2014 | Spanje, Iglesias

Al heel vroeg gaan wandelaars op pad en dat zorgt er ook voor dat ook wij op tijd op zijn.
We koken thee bij de receptie en we verlaten als laatsten om 8 uur San Juan de Orterga.
Het is fris (we zitten hoog, maar de zon schijnt heerlijk) en rijden richting Arzeleon. We volgen nu zoveel mogelijk de route, omdat alternatieven langs de nu drukke N120 beter niet gevolgd kunnen worden.
We rijden met de wind in de rug en ligt dalend af naar Iba de Juarros. Het is niet mijn dag zeggen mijn stijve benen mij en ik kom moeilijk op gang. Richting Castro del Val komen we een klimmetje tegen van 14% en hier stap ik af. Want dat kan namelijk ook. Een heerlijk afdaling richting Burgos volgt. Hier hebben ze dwars door de stad prachtige fietspaden liggen. We bekijken vol bewondering de Kathedraal. Wat een pracht en praal, zowel binnen als buiten de kerk. We doen wat inkopen bij de bakker en de slager (een knappe dame staat met een flink hakmes het vlees in stukken te slaan op het blok).
Al snel hebben we de route weer te pakken Villagonzalo, Cavia, Estapar. We klimmen wat en dalen wat, soms lang soms kort, soms de wind in de rug soms tegen. In dit gebied worden veel granen verbouwd. Welke weten we echt niet. Iglesias en als eindbestemming: Castrojeriz. In de laatste lange afdaling naar dit dorpje rijden we de wandelaars weer achterop. Zij lopen een heel stuk over deze rustige weg.
We bereiken rond half drie de gezellige camping, waar tot onze verbazing best veel Nederlanders zijn neergestreken. We beginnen, nadat we ons ingeschreven hadden, met twee Servezo's (biertjes) van de tap. Gelijk vraagt de goed engels sprekende jonge receptionist of we willen aangeven op een landkaart hoeveel kilometer we gefietst hebben vanaf de plaats waar we vandaan komen. We hebben 2.265 kilomerter gefietst.
We laten de was doen!! En dat is echt wel nodig!!
Tentjes neergezet. Alle apparatuur op laten laden bij de buurman uit Egmond, die ook nog met twee heerlijk koude biertjes komt aanzetten. We zetten Hazes op en dat met een biertje in de hand! Vanavond gaan we lekker Paella in het restaurant van de camping eten.
Tjonge wat genieten we!

Gerden: 81,9 kilometer, 4 uur en 25 minuten op het zadel, gemiddeld 18,4 kilometer, maximum snelheid: 64,8 kilometer.

• 12 Mei 2014 - 19:07

Ingrid T:

Wat vervelend, die stijve benen, hoe is dat nu mogelijk, na zoveel kilometers? En het is nu niet eens koud hè, bij jullie daar.
    Komt vast weer goed.
    Hoe meer het einde van de reis nadert, hoe meer vleugels jullie krijgen, vlgs mij.
    Zet hem op, mannen!

• 12 Mei 2014 - 19:55

Bas:

Bier, Hazes en paella: het lijkt wel vakantie ;-)
    Goedzo genieten maar!

• 12 Mei 2014 - 20:04

Harm En Marjan:

Goedenavond mannen,
    Fijn om jullie verhaal weer te lezen, al na 1 dag missen wij het al. Dat wordt afkicken als jullie de eindstreep gehaald hebben en dan denk ik niet alleen aan ons, maar ook aan jullie. Wat maken jullie leuke en ontroerende dingen mee. Morgen weer mooi weer.

• 12 Mei 2014 - 20:17

Miranda:

Jeetje wat veel kilometers!! Ben trots op jullie en wat fijn dat jullie ook genieten. We vinden jullie kanjers. Dikke kus van ons allen.

• 12 Mei 2014 - 20:20

Paulus:

hallo Peter en Wim.
    heb alles even bij gelezen want ik was er een lang weekend tussen uit in de Eifel.
    maar zie dat jullie met de laatste loodjes bezig zijn, knap hoor.
    het word straks echt weer afkikken in holland.
    nou zet hem op de laatste dagen

gr Paulus en Annie

• 12 Mei 2014 - 20:40

Piet En Jose:

Hoi Wim en Peter,
    Wat een avontuur! en wat gaat het toch weer snel.
    We lezen al jullie verhalen, jullie maken heel wat mee en wat een mooie foto's, mooie vergezichten.
    Knap hoor zo'n afstand en jullie zullen dit nog weleens missen als je weer terug bent in nederland.
    We wensen jullie nog veel mooie belevenissen de rest van de dagen. X groetjes Piet en Jose

• 12 Mei 2014 - 21:22

TON:

Fantastisch zoals de reis gaat,eigenlijk zonder grote problemen en wat een mooie verslagen
    schrijven jullie elke dag waar we allemaal weer naar uitkijken.
    om die verhalen niet te missen "KOM GEWOON TERUG FIETSEN"

Groetjes Ton

• 12 Mei 2014 - 21:35

Mascha En Yuri :

Zo mannen ...

... 2265 kilometers gefietst. We vinden het ongelooflijk!!!
    En we begrijpen goed dat jullie zo van dit avontuur genieten.

X yuri, mascha, lou en jack

• 12 Mei 2014 - 22:18

Tiny:

Gelukkig weer twee verslagen ik kan echt niet meer zonder, wat is het toch een mooie reis xx

• 12 Mei 2014 - 22:34

Trudy:

Niet te geloven zoveel kilometers jullie al afgelegd hebben.
    Iedere dag is weer een belevenis, nog veel fietsplezier en ontmoetingen.

• 13 Mei 2014 - 07:26

Mischa:

Genieten doen jullie zeker, zo hoort het ook prachtig avontuur!
    Laatste week zal ook wel genieten worden.