2014 04 26 zaterdag, onze 9e dag - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Wim Zwieten - WaarBenJij.nu 2014 04 26 zaterdag, onze 9e dag - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Wim Zwieten - WaarBenJij.nu

2014 04 26 zaterdag, onze 9e dag

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

27 April 2014 | Frankrijk, Nevers

Om acht uur vertrekken we uit Auxerre. Het is 's nachts best koud geweest. Dat het koud is geweest blijkt als er iemand in het toiletgebouw ligt te slapen. We volgen een jaagpad langs het kanaal van Nivernais. Maily le Chateau, Chatel Senoir.
We rijden in korte broek, maar fris is het wel.
Ergens op deze route breekt voor de tweede keer de ketting van Peter. Het is een hele klus om deze keer de ketting te kunnen repareren.
Vezelay is een plaats waar veel pelgrims naar toe komen om met hun Camino te starten. Wij fietsen door. Wij rijden uren door een heuvelachtig landschap, waar de klimmetjes vernijniger worden dan wel geen klimmetje meer zijn, maar gewoon beklimmingen van enige kilometers. Rond drie uur gaat het regenen. Regenjas aan, maar wel verder in korte broek. In Bazoches zou een fietsenwinkel zijn, niet dus. Eindelijk vinden we in Corbiny een fietsenwinkel, die direct de fiets van Peter gaat repareren (nieuwe tandwielen en ketting erop, goed afstellen en rond half zes zitten we weer op de fiets).
Mijn regenjas sijpelt langszaam door vooral door de mouwen, waardoor mijn armen kletsnet zijn geworden. In de winkel heb ik een fietsjas, die regenbestendig moet zijn gekocht.
Als we de winkel verlaten is het gestopt met regenen.
Drie kilometer verder in Chaumot komen we op een camping met Nederlandse beheerders.
Heerlijke warme douches en een houtkachel in het restaurant maakt het dat we het hier aangenaam hebben. Daarnaast ontmoeten we fietsers (echtpaar), dat vanuit Farao (Zuid Portugal) naar huis fietst.
's Avonds sate gegeten en zitten kletsen met een fietsend echtpaar.
Als we net op bed liggen gaat het enorm onweren. Ik verwacht dat er een flinke bui achteraan komt, maar dat valt mee en na het onweer vallen we in een koude heldere nacht in slaap.

Gereden: 96 kilometer, 5 uur en 40 minuten, gemiddeld 16,8 kilometer per uur en 52,8 is de maximum snelheid geweest.