2014 04 19 zaterdag, onze 2e dag - Reisverslag uit Kudelstaart, Nederland van Wim Zwieten - WaarBenJij.nu 2014 04 19 zaterdag, onze 2e dag - Reisverslag uit Kudelstaart, Nederland van Wim Zwieten - WaarBenJij.nu

2014 04 19 zaterdag, onze 2e dag

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

20 April 2014 | Nederland, Kudelstaart

Drie graden boven nul, dat moet wel koud zijn, ook met mijn nieuwe nog nooit gebruikte slaapzak. Toch maar sokken aan en een extra vest. Na drie minuten kon dit alles weer uit en daarna slaap ik heerlijk op mijn hastings infloating matras van 2 centimeter dik.
's Nachts regent het af en toe en als ik dat heerlijke getik op de tent hoor draai ik mij lekker nog eens om. Peter is was om 6 uur wakker en ik rond 7 uur. Het zonnetje schijnt.
We wassen ons en pakken alles in. We maken kokend water voor de koffie en thee in de magnetron en ontbijten de restanten van de vorige dag (krentebollen en bruinbrood met oude kaas.
Peter krijgt een (min of meer te verwachten) slecht bericht dat de schoonvader van zijn zoon is overleden. Ze hadden al voordat wij aan de tocht zouden beginnen afgesproken dat Peter dan door zou fietsen. Best wel een gevoelige beslissing, die nu bewaarheid wordt.
Hij belt zijn zoon en rond kwart voor negen vertrekken we.
Het is weer fris en via Breda (LF11 gaat over in LF13) rijden we langs het riviertje de Mark en we komen we uit in Ulvenhout.
Het is rond tien uur. Hier nuttigen wij in Restaurant De Uitdaging een heerlijke kopje koffie met gebak. Het is een oude parochie die heel mooi tot een restaurant omgebouwd is.
We rijden door de bossen en komen uit In Alphen, hierna volgen we de LF 35 naar Baarle Nassau (uitsmijtertje...) en daarna richting Turnhout.
Net voor Turnhout links af naar het kanaal Schoten-Turnhout-Dessel (de route blijft LF35), waar we de rest van de dag langs zullen fietsen. De zon komt goed door en we kunnen in onze zomer outfit verder fietsen. Onderweg breekt de fietsketting van Peter, gerepareerd en verder gaan we weer.
We komen bij Kwaadmechelen en hier worden we door een meneer en mevrouw keurig de weg gewezen naar een camping. We rijden fout en de man komt ons puffend en zwetend achterna. Ja, we dachten het wel een beetje, want plotseling hadden we tegenwind en als we de richting aanhouden, die we moeten fietsen, dan moeten we voor de wind rijden.
We hebben deze dag trouwens de wind weer behoorlijk mee, net zoals gisteren (constant in de rug), dus we mopperen niet.
Rond vijf uur waren we op de tokki camping Vijvers in Averbode. Vlakbij de Abdij.
We eten in een restaurant vlakbij de camping (het Vossenhol) en we zijn het zat en we vinden alletwee dat we wel aan een heerlijke maaltijd toe zijn.
We hebben vandaag weer 120,5 kilometer gereden. We zaten 6 uur en 26 minuten op het zadel. Gemiddeld fietsen we 18,7 kilometer en onze maximum snelheid is 31,3 kilometer geweest.
Om 9 uur liggen we op bed. Het is heerlijk zacht weer.

• 20 April 2014 - 19:51

Tiny:

Wat is dit toch herkenbaar en nu al Peter zijn ketting stuk

• 20 April 2014 - 20:45

Miranda:

Heel leuk zo'n reisverslag. Succes verder xx

• 20 April 2014 - 22:08

Ingrid T.:

Gelukkig voor jullie, blijven de weerberichten zacht weer afgeven, althans, hier in Nederland.
    Hoeveel dagen is jullie planning, om naar de Compastella te fietsen?