2014 05 10 zaterdag, onze 23e dag - Reisverslag uit Navarrete, Spanje van Wim Zwieten - WaarBenJij.nu 2014 05 10 zaterdag, onze 23e dag - Reisverslag uit Navarrete, Spanje van Wim Zwieten - WaarBenJij.nu

2014 05 10 zaterdag, onze 23e dag

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

10 Mei 2014 | Spanje, Navarrete

We zijn er al om kwart voor zeven uit. De wandelaars beginnen over het algemeen vroeg en wij zitten om zeven uur aan het ontbijt. Net genoeg om twee klimmetjes te doen, maar wel een lekker kopje koffie en een jus d'orange. De laatste wandelaars zitten nog aan het ontbijt en vertrekken als wij nog zitten te eten.
Om acht uur rijden wij het grindpad naar N1110 af. Het is de oude provinciale weg die door de aanleg van de A12 bijna niet meer gebruikt wordt. We rijden nagenoeg de hele dag over deze rustige en brede weg.
Het is heerlijk weer en beginnen de dag met een klim van 3 kilometer met een stijging tussen de 5 en 8%. We merken dat we sterker worden en in ieder geval klagen we er niet over. Het is zoals het land is. Heuveltje op en heuveltje af. Het is nagenoeg windstil.
Maneru - hier zien we nog wandelaars die we in de auberge gezien hebben -, Estella - hier drinken we een kopje koffie met een spaans gerechtje. Geen idee wat het was, maar het smaakte goed.
Intussen is het redelijk warm. De wandelaars lopen min of meer parralel aan onze weg en soms zien we ze lopen door het land en dan zien we ze weer tijden niet.
Wat opvalt aan de huidskleur dat veel mensen een dagje Pelgimsroute wandelen doen en dan min of meer georganiseerd de route lopen. Een groep spierwitte wat oudere Duisters loopt de route zelfs met badges op! Wo ist herr Heinzelmann geblieben? Hat jemand herr Heinzalmann gesehen?
Uit de gesprekken die we tot nu toe gevoerd hebben, blijkt dat veel wandelaars bij St.Pied de Port of Pamplona gestart zijn. Andere lopen een gedeelte en gaan dan weer naar huis.
De klimmetjes zijn vaak pittig, het transpireren is minder dan dagen geleden en de afdalingen zijn heerlijk. Bij Los Arcos, waar ook een motorcircuit is, eten we.
We vallen in herhaling maar de omgeving is prachtig en we genieten hier allebei erg van.
Viana en dan de grote en mooie plaats Logrono. Hier verdwalen we weer een beetje en rijden een gedeelte over het pad waar ook de vele wandelaars lopen. We worden in de stad spontaan de weggewezen en via een grindpad komen we langs een meertje. Steeds op advies van andere volgen we dit pad, dat beurtelings verhard of van grind is, tot aan Navarrete.
Onderweg ontmoeten we drie Groningse dames, die dol zijn op wandelen en nu de Santiago route in etappes aan het doen zijn. Manlief staat met camper op de camping en als de dames het eindpunt bereikt hebben, worden zij keurig opgehaald.
De camping is vol met vaste plaatsen en een klein gedeelte voor doortrekkers. Alles is hier keurig verzorgd.
We doen in het dorp de boodschappen voor de volgende dag en we eten in het restaurantje op de camping.

Gereden: 90,5 kilometer, op het zadel 6 uur, gemiddeld 15,3 kilometer, maximum snelheid: 54,2 kilometer.

• 10 Mei 2014 - 19:41

Tiny:

De Toppers !!

• 10 Mei 2014 - 19:50

Stineke:

Wat fijn dat alles zo goed verloopt ,maar er zijn meer liefhebbers om deze tocht te doen zo als ik lees .
    heel veel succes weer en dank je wel dat je ons zo op de hoogte houd ,dat is super .
    groet Jaap en Stineke.

• 10 Mei 2014 - 20:25

Harm En Marjan:

Hallo kanjers, de bergen zijn geen probleem meer voor jullie. Wim je kan meteen door naar Alpe d'Huez. Je bent nu zo getraind. Wel fijn als je lichaam doet wat je van hem verwacht. Morgen weer een mooie warme dag. Geniet volop en zoals wij alles lezen lukt dat zeker.

• 10 Mei 2014 - 20:44

Miranda:

Kanjers!!! Xxx

• 10 Mei 2014 - 21:28

Betty :

Wat gaan jullie goed, nog even en het eind punt komt zicht.Gr. Jan&Betty

• 10 Mei 2014 - 22:08

Ingrid T:

Zo...jullie komen nu toch echt al dicht bij het eindpunt.
    Ga dat toch een beetje jammer vinden, voor mezelf, want zal jullie verhalen en foto's gaan missen.
    Ik ga het jullie zeker niet na doen, maar heb zeer veel respect voor deze onderneming!

• 10 Mei 2014 - 22:14

Joop En Willy:

Mannen wat heerlijk ga zo door met de tocht van jullie leven!!! Kan me voorstellen dat je liever in je eigen vertrouwde tentje ligt als op een volle slaapzaal. Heel veel groetjes uit Kudelstaart. Joop en Willy

• 11 Mei 2014 - 08:07

Emma:

Hoi mannen
    Maak er weer een mooie dag van.
    Hier komt het met bakken uit de lucht
    vallen genieten jullie maar lekker van de
    zon.Nog ander halve week dan kunnen
    jullie weer aan de bak met tuin schoffelen
    oppassen dan is het luie leventje weer
    voorbij geniet dus maar lekker.
    Liefs Emma

• 11 Mei 2014 - 15:57

Hans Van Lieshout:

HEREN, chappeau wat een lef om dat eind te fietsen en te blijven lachen.
    alle respect goede reis verder en ik volg jullie. Hans.

• 11 Mei 2014 - 19:46

Jolanda Vreken:

Hallo wim en peter
    Het is heel leuk om jullie belevenissen te volgen.
    Heb veel bewondering voor jullie, het is wel een avontuur zeg.
    Nog veel veilige kilometers, goed weer en genieten maar.
    Gr jolanda vreken

• 11 Mei 2014 - 23:59

San Xacobeo:

Inderdaad, prima camping in Navarette. Het dorpje is ook best aardig.
    Geniet nog lang van deze mooie tocht.