2014 05 06 dinsdag, onze 19e dag - Reisverslag uit Lescar, Frankrijk van Wim Zwieten - WaarBenJij.nu 2014 05 06 dinsdag, onze 19e dag - Reisverslag uit Lescar, Frankrijk van Wim Zwieten - WaarBenJij.nu

2014 05 06 dinsdag, onze 19e dag

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

06 Mei 2014 | Frankrijk, Lescar

Peter is uiteraard op tijd wakker. Het gebruikelijke cirmonieel met koffie en thee. Het is bewolkt, lekker fietsweer qua temperatuur en om kwart over acht zitten we op de fiets.
Dag mooie camping Le Haget van een Nederlandse familie, met alles er op en eraan!
Om gelijk goed in vorm te komen beginnen we met een heuvel op te rijden. Goed het is geen feest, maar het afdalen gaat zonder veel moeite, maar het hoort erbij, als je in Frankrijk fietst.
Dorpjes: Pouylebon, Christaud, Marciac - hier drinken we aan het grote dorpsplein koffie en doen onze inkopen.
Maubourget, Lahitte-Toupiere, Bentayou-Seree - hier staat dat de weg versperd is, volg omleiding! Maar een omleiding kan betekenen dat je kilometers om moet rijden! We rijden door en halverwege blijkt dat er een stuk weg weggespoeld is. Voor auto gevaarlijk, maar wij kunnen er nog prima langs. Balein - klim 1 kilometer geeft het boek aan. Jammer het klopte, alleen stond er niet direct bij dat hij steil was. Maar goed we komen gewoon puffend en (ik) zwetend boven. Morlaas en Pau. Hier rijden we even onze eigen route langs de D943. We rijden zo Pau in, dwars door het centrum, we zien een kerk, het kasteel van Pau en weten niet waar we heen moeten.
Een vriendelijke Franse mevrouw geeft ons haar stadsgids. Hier komen we voor het eerst fietsende Compostella gangers tegen. Ze komen uit Engeland en we praten wat met elkaar.
Verder fietsen we aan de hand van de uitleg en de plattegrond. Ah, een Declathon - hier moet Peter zien zijn gasvoorraad aan te vullen. Dat lukt en gelijk vragen we de weg naar de camping Le Terrier net buiten Pau. Op het moment dat we de tent gaan opzetten begint de zon te schijnen. Die Heilige St. Jacob toch, hij weet preci wat we nodig hebben.

Gereden: 91 kilometer, 5 uur en 37 minuten op het zadel, gemiddelde snelheid: 16,2 kilometer, maximum : 60,5 kilometer.

• 06 Mei 2014 - 20:55

Richard Ter Bruggen:

Hallo Wim en Peter, ik volg jullie vanaf dag 1 , geweldig! , krijg er gewoon ook zin in, nog effe trainen dan of weer op de brommer. groeten Richard

• 06 Mei 2014 - 21:43

Mischa:

Nog even en dan alweer in Spanje, lekker bezig willen en Peter!!

• 06 Mei 2014 - 21:45

Mischa:

Vanmiddag ook een paar mensen ontmoet in de meije die naar Compostela geweest zijn deels lopen en Deels fietsend, wij vertelde dat opa erheen is, die mensen vonden het prachtig.

• 06 Mei 2014 - 23:08

Bas:

Spanje bijna in zicht, prachtig daar richting Pyreneeën en zee, neem aan dat jullie langs de bergen rijden via de kust. Geniet ze!

• 07 Mei 2014 - 00:35

Tiny :

Tot morgen maar weer en fiets lekker, ben benieuwd waar jullie morgen zitten

• 07 Mei 2014 - 08:06

Harm En Marjan:

Goedemorgen, waarschijnlijk zitten jullie alweer op het zadel, maar toch nog even een paar woordjes. Vandaag in Spanje? Wat gaan jullie toch goed. Nu richting Pamplona? Zet hem op. Wij kijken uit naar jullie volgende verhaal.

• 07 Mei 2014 - 09:34

Reinier Hartman:

Knap hoor! ik krijg steeds meer bewondering voor jullie. Wat een uithoudingsvermogen bouwen jullie op.
    Het mijne komt niet verder dan het keukenkastje. Nu komt het echte werk door de bergen. Komen julllie nog door het bekende bedevaartsdorpje Saint Jean-de-Luz? Is de moeite waard.
    Succes gewenst door Tanny en Reinier

• 07 Mei 2014 - 10:41

Ed Groen:

Goedemorgen fietsers

De echte bergen komen eraan dus dat zal voor Peter ook zweten worden, mochten jullie door St. Pied de porte komen dan niet vergeten om even een kopje koffie te drinken in cafe Eduard uiteraard op mijn kosten.

Veel succes

Ed

• 07 Mei 2014 - 13:42

Ingrid T:

Bonjour mannen.
    Jullie zijn lekker op weg.
    Maar...met de motor is toch makkelijker hoor.
    Maar jullie prestatie geeft meer bewondering, voor waar jullie mee bezig zijn. :-)

• 07 Mei 2014 - 22:55

Trudy:

Kijken iedere dag naar jullie verslag, jullie zijn echte bikkels nu komen de bergen in zicht maar dat lukt jullie wel!!