2014 04 30 woensdag, onze 13e dag - Reisverslag uit La Souterraine, Frankrijk van Wim Zwieten - WaarBenJij.nu 2014 04 30 woensdag, onze 13e dag - Reisverslag uit La Souterraine, Frankrijk van Wim Zwieten - WaarBenJij.nu

2014 04 30 woensdag, onze 13e dag

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

30 April 2014 | Frankrijk, La Souterraine

Toch wel heerlijk geslapen in Accueil Pelerin, alle fietskleding, die op verwarming lag, is droog en om zeven uur staan we op. Spullen in de tassen en om even voor acht naar beneden voor het ontbijt.
De Belgische wandelaarster (30 jaar en weet nog niet wat zij in het leven wil en hoopt dit na haar pelgrimage naar Compostella te weten!) en de Engelse meneer met Zuid Afrikaanse vrouw zitten al aan tafel. We hebben een heerlijk uitgebreid ontbijt met tarwe baquette dat de tanden doet afbreken en het gehemelte doet scheuren, maar door goed te spoelen met koffie of thee zorgt dat ervoor dat alles heel blijft.
We leggen de Schwalbe Marathon om het achterwiel, we blazen er 5,5 bar in. Alle tassen worden op de fietsen geladen en rond negen uur vertrekken we. Zoals iedere keer, als we uit een grotere stad vertrekken, raken we ook nu de weg kwijt en na een beetje zoeken en vragen rijden we richting St.Priest la Feuille.
Het is bewolkt een klein beetje fris, maar het is droog en dit weer zullen we de hele dag houden.
Het zal een tocht worden door prachtige natuur, met heel veel klimmetje, maar ook met evenveel afdalingen.
Soms is het hier zo mooi, dat je het eigenlijk even in een doosje wilt doen om het thuis echt te laten zien en ervaren, maar dat gaat nu eenmaal niet.
Foto' s doen tekort aan de schoonheid van het landschap.
We fietsen relaxed, maar goed pittig is het wel. Als het routeboek klimmetje zegt, dan weet je dat dit pittig is, als er staat 2 x klim 1,5 kilometer + 3 kilometer, dan weet je dat het voorlopig geen afdalen wordt.
Maar we genieten van de stilte (de vogels, de krekels, een hond die blaft, een koe die loeit en je eigen ademhaling bij de berg oprijden of het suizen van de wind bij de berg afdalen).
Maar verder met de route: le Grand Bourg, Benevent l' Abbaye, hier staat boven op de berg een grote Abdij.
Hier staat een richtingsbord naar Santiago: nog te gaan - 1.535 kilometer!
We moeten richting Puy de Goth (dit zal wel de puist van God betekenen) en we moeten flink trappen om over de puist te komen. Mourioux, Chatelus - hier kijken we hoe we ons voelen, omdat hier een camping is. Het gaat goed en we rijden zeker 30 kilometer verder naar de volgende camping. St. Martin, Le Chatelnet, St. Leonard de Noblat (ons einddoel voor vandaag).
We zijn even voor vier uur aangekomen op de camping, waar wij - op een caravan na - de enige gasten zijn. Heerlijk gedoucht, wat kleding gewassen en naar de kantine, die bij de camping hoort. Verwarming hoger gezet en de kleding ter droging erover heen gehangen.
We eten macaroni.

Gereden: 81,1 kilometer, op het zadel 5 uur en 18 minuten. Gemiddeld: 15,2 kilometer en maximum 52,6 kilometer

• 30 April 2014 - 19:57

Harm En Marjan:

Fijn te horen dat het droog gebleven is, want dat werd wel tijd. Goed dat jullie weer lekker opgeschoten zijn. Toch wel lekker dat er een bord stond hoelang jullie nog moeten rijden, maar dat wisten jullie vast wel. Morgen weer een goede dag. Harm en Marjan. Ps. We zijn nog steeds super trots op jullie.

• 30 April 2014 - 21:07

Emma:

Hallo opa en peter we zijn lekker bij oma aan het
    logeren en we zijn aan het kaarten met ze vieren
    Lekker elkaar pesten.Veel plezier nog liefs Igal Senna Yiro en oma

• 30 April 2014 - 22:13

Ingrid T:

Wat fijn, een dag droog weer. Maar alle respect, nogmaals, hoe jullie de moed erin houden.
    Toppers!

• 30 April 2014 - 22:52

Tiny:

Wat gaan jullie super en wat een mooi verslag Wim uit alles wat je schrijft voel je gewoon hoe mooi jullie het ervaren en dan komt er vast nog heel veel mooi,s
    Wij kijken weer uit naar jullie verslag van morgen ik ga ook maar iets sportiefs doen, het eerste stukje van het Pieterpad met mijn zussen ik ben zaterdag weer terug
    Lieve groetjes

• 30 April 2014 - 23:07

Tiny:

Prachtig die foto,s door dat ze op dag vijf staan is het niet zo duidelijk maar ik tik toch altijd op foto,s en ja hoor 35 stuks heel mooi om jullie te zien

• 30 April 2014 - 23:09

Mischa:

Leuk je even gesproken te hebben Willem, en zo te horen hebben jullie naar het zin en genieten jullie met volle teugen. Groeten Mischa en denise

• 30 April 2014 - 23:16

Ton:

Wat een belevenis op deze tocht naar Santiago De Compostela en dat pas op de helft.
    Verrassingen staan nog te wachten dat toch bij verhalen hoort ( voor later ).
    Lekke band gebroken kettingen en het weer ook nog wisselvallig mag het moraal niet kraken.
    Peter en Wim jullie doen het super en wat jullie mee maken kijken elke dag naar je verslag.

• 01 Mei 2014 - 10:39

Van Beenen:

Wat leuk om jullie zo te volgen...wat een geweldige tocht ...zet em op groetjes uit de fl.nightingalestraat

• 01 Mei 2014 - 15:43

Anton:

volgens mij gaat het best goed af en toe een beetje pech hoort er ook bij maakt het ook spannend.
    hoe is het met de wind voor of tegen.bijna op de helft denk ik. leuk elke dag een verslag van wat je mee maakt. groeten anton .

• 01 Mei 2014 - 18:18

Ap En Gonny:

Hallo Wim en Peter,

We zijn weer helemaal bij met het lezen van de verhalen.
    Zaten een weekje in Duitsland en kon jullie daar niet volgen.
    Tjonge, jonge wat komen jullie veel tegen en wat maken jullie veel mee.
    1000 km zitten er al op, wat een enorme prestatie (nu al).
    Zou leuk zijn als het wat beter weer gaat worden.