2014 04 24 donderdag onze 7e dag - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Wim Zwieten - WaarBenJij.nu 2014 04 24 donderdag onze 7e dag - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Wim Zwieten - WaarBenJij.nu

2014 04 24 donderdag onze 7e dag

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

27 April 2014 | Frankrijk, Nevers

Om kwart voor zeven gaat de wekker. We hebben allebei goed geslapen en om kwart over zeven zitten we met z'n vieren aan het ontbijt.
Netjes verzorgt door de baas en de bazin. Ook de bazin hoort qua uiterlijk bij het hotel. Haar haar is gepermanent en dat groeit uit. Net als vroeger, toen mijn moeder ook permanent had en dat ook uitgroeide. Heerlijk zo'n hotel, waar er wordt nog wel service gegeven. De flessen water worden voor ons gevuld, alles gewoon leuk.
Om acht uur vertrekt onze verrassing en zij zullen rond twee uur 's middags weer thuis zijn.
Wij vertrekken om half negen.Het is fris en een beetje bewolkt. Het kost ons moeite om de uitgezette route te vinden.
We zijn Challons nog niet uit over er gebeurt een wonder.
Ik krijg een lekke band, maar de spijker zit aan de zijkant van mijn band. Is dat geen wonder. Bandje plakken en verder. We besluiten een stukje over de drukke D977 te rijden, omdat als we na 5 kilometer links afslaan we richting Nuisemant sur Coole rijden en dit plaatsje ligt op onze route. We zitten dan op de door Clemens Sweerman uitgezette fietsroute.
Het glooiende landschap zal de hele dag niet anders zijn dan de voorgaande twee dagen (koolzaad en opkomende graanvelden). We komen door allemaal dode dorpen waar naast de kerk een paar huizen staan. Geen winkels en ook de laatste kroeg is gesloten In de loop van de dag gaat de zon schijnen.
Namen hebben de dorpjes wel: Cernon,Bussy Lettree, Notre Dame, Soude, Poivres, Grandville (dit dorp had vast groot moeten worden, de naam geeft het al aan en ook sommige straatnamen: Grand Rue), St. Nabord, Montsuzain, Luyeres en Troyes.
Om drie uur zijn we al op de camping. We hebben 97,6 kilometer gereden, we hebben 4 uur en 55 minurten op het zadel gezeten, gemiddelde snelheid is 19,8 kilometer en 53,4 is onze maximum snelheid.

Peter doet zijn wasjes en kookt maccaroni a la Peter. Het smaakt goed en met een yoghurtje al toetje hebben we het best voor elkaar. Een Nederlandse mevrouw doet onze afwas, dat is dus ook geregeld.
We ontmoeten een wandelende (32 kilomter per dag) Compostella ganger uit Belgie (Turnhout), die in 100 dagen op de plaats van bestemming moet zijn. Zijn vrouw belt iedere dag en hij praat nu meer met haar dan als hij thuis is. Lekker stel!

En toen: het wordt bewolkt en gaat het heel hard onweren en regenen. Na een paar uur wordt het minder en zijn we in bed gekropen.

• 27 April 2014 - 20:56

Mischa:

Je wiel eruithalen kan je nog steeds niet, moeilijk doen met banden plakken.