2014 04 21 maandag 2e paasdag, onze 4e dag - Reisverslag uit Revin, Frankrijk van Wim Zwieten - WaarBenJij.nu 2014 04 21 maandag 2e paasdag, onze 4e dag - Reisverslag uit Revin, Frankrijk van Wim Zwieten - WaarBenJij.nu

2014 04 21 maandag 2e paasdag, onze 4e dag

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

21 April 2014 | Frankrijk, Revin

Ja, ja heerlijk die jeugdherbergen! Later liggen we met vier man op een klein kamertje, raam dicht, de een telefoneert een hele tijd, de ander komt laat binnen en dan al dat gesteun, gesnurk en de scheten, die mensen laten in hun slaap.
Ja, ik heb goed opgelet, want in kon de slaap niet vatten! Voorlopig geen jeugdherberg meer waar ik met nog andere vreemde mensen in een kamer moet slapen.

Gelukkig stapt Peter om 7 uur uit bed ik sta er ook gelijk naast. Het gebruikelijke ochtend ritueel met een plezierig verschil. De tassen hoeven niet ingepakt te worden.

Rond half acht slepen we de tassen naar beneden en gaan lekker aan het ontbijt, dat was eigenlijk ook wel plezierig.
Het is prachtig weer en we fietsen om kwart over acht langs de gladde Meuse (Maas).
Om half elf zijn we in Dinant. Hier drinken we koffie en eten gebak. Hier blijkt dat Peters nieuwe fietsbroek met groene kontstukken, niet nieuw is, maar dat het de oude fietsbroek is, maar dan binnenste buiten. Snel gekeerd en weer verder met inkopen: baquettes met beleg bij de slager en de rest van het eten en drinken bij een kleine supermarkt gehaald.
We krijgen al aardig door wat we onderweg en als we op de plaats van bestemmimng zijn nodig hebben.
Om half twaalf rijden we Frankrijk binnen. Bij Givet ( een prachtig vestingsstadje) beginnen we met de route "voie verte trans ardennes". Het is een vlak parcours dat langs de Maas gelegd is. De plaatsjes die we aandoen: Chooz, Ham sur Meuse (kerncentrale - vet fout gereden), Haybes - hier krijgen we een nat probleem dat de komende uren zal aanhouden. Het begint flink te regenen, maar het is te vroeg om al te stoppen. Ik hijs mij in de regenbroek (beetje groot vandaar het hijsen), doe mijn regenjas en - schoenen aan en daar gaan we. Peter doet alleen een regenjasje aan. Hij houdt niet van klemmende regenkleding en heeft daarom geen regenkleding bij zich.
Een paar uur later zijn we in Revin. We rijden naar het enige hotel in het plaatsje, maar dat is (en blijft, zo te zien) gesloten. Verderop is de camping.
We voelen onze arme pelgrims, zo in de regen het tentje opzetten, maar ach rond zes uur is het droog.
We eten het dagmenu bij "La bonne source", als enige gast in het restaurant en terug op de camping brengen we de avond verder door in de recreatie ruimte.

We merken dat we veel minder moe zijn, dan de eerste dagen. De lichamen lijken dus gewend te raken aan de inspanningen.

Informatie: 97,9 kilometer gefietst, 5 uur 19 minuten op het zadel, gemiddeld 18,3 kilometer, maximum 35,5 kilometer.

• 21 April 2014 - 21:13

Harm En Marjan:

Goedenavond mannen, tenminste als jullie nog wakker zijn. En jij maar denken dat Peter een bijzondere broek aan had. Leuk verhaal. Morgen weer een goede, droge dag gewenst.
    Harm en Marjan

• 21 April 2014 - 21:24

Ingrid T:

Hahaa....geweldig...die "nieuwe" broek.
    Alle respect mannen, in de regen fietsen en dan ook je tent nog opzetten.
    Ja..jullie hadden weinig keus, maar toch...
    Slaap lekker en tot morgen.

• 21 April 2014 - 21:40

Annie En Ton:

Wat een leuk verhaal van Peter zijn broek.Ja,Ja Tiny is er niet bij hè!!!!!!

• 21 April 2014 - 21:53

Tiny:

Ik moet er niet aan denken om te slapen in zo'n ruimte met vier mannen
    Wat is het tentje dan weer lekker
    Slaap nu maar lekker en weer tot morgen

• 21 April 2014 - 22:04

Ap En Gonny:

Pas de 4de dag en jullie zitten al in Frankrijk. Petje af!! Het was hier ook nat en ongezellig maar ja wij zijn binnen gebleven of zaten in de auto. Een heel verschil.
    Morgen moeten we weer aan het werk, ik geloof dat ik dat toch liever doe dan weer voor zoveel uren op de fiets stappen. Succes morgen.

• 21 April 2014 - 22:06

Nanda:

Ik begin al uit te kijken naar jullie avonturen..iedere avond even met de ipad op schoot kijken of er al een nieuw bericht is, ook vanavond weer een update.

Dan zal ik jullie een weer update geven; Revin morgen; zon/wolk, max 19 graden en geen regen..succes!

• 21 April 2014 - 22:17

Paulus En Annie:

hallo Peter en Wim
    jaja Peter is zuinig en zal wel denken dan kan ik een was beurtje overslaan.
    als je er maar om denkt dat de gele kant voor zit en de bruine achter.
    jullie zijn op de helft dus, je hebt al 2 van de 4 landen gehad.
    nou succes verder en we houden het in de gaten.

• 21 April 2014 - 22:53

Ans Groen:

Hallo mannen,
    Het is nu bijna 23.00 uur en zeg tegen Ed even kijken hoe het de mannen is vergaan.
    Leuk om iedere dag met jullie door te nemen.
    La belle France bereikt.
    Succes mannen, wij gaan nog even naar Umberto Tan kijken.
    Morgen weer benieuwd wat er is gepasseerd
    Welterusten Ed en Ans

• 22 April 2014 - 09:08

Franstieke:

Geweldig mannen! Ben er jaloers op.
    Fijn Peter dat je afgelopen vrijdag nog even langs reed.
    Wensen jullie veel rijplezier en vooral genieten>
    Groet Frans / Tieke

• 22 April 2014 - 12:27

Klaas:

Mooie tocht! Blijf jullie volgen en, misschien, steunen! Een gegeven, jullie gaan de zon tegemoet!