2014 04 18 Goede vrijdag, onze 1e dag - Reisverslag uit Kudelstaart, Nederland van Wim Zwieten - WaarBenJij.nu 2014 04 18 Goede vrijdag, onze 1e dag - Reisverslag uit Kudelstaart, Nederland van Wim Zwieten - WaarBenJij.nu

2014 04 18 Goede vrijdag, onze 1e dag

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

18 April 2014 | Nederland, Kudelstaart

Ik had gelezen dat je goed moet drinken voordat je een grote krachtsinspanning doet, waardoor je voldoende zweet kan produceren.
Op een avond twee verjaardagen, dat zorgt ervoor dat je voldoende drinkt. 's Avonds nog de laatste vrienden ingevoerd bij Waarbenjij.nl en om kwart voor twaalf naar bed. Morgen gaat het gebeuren!
Linksdraaien, rechtsdraaien, op je rug en eindelijke val je dan in slaap. Paar keer wakker en gelukkig val je weer in slaap.
Als ik wakker word, is Emma er al uit. Het hele volkoren, dubbel gebakken super lekkere tarwebrood is met roomboter gesmeerd en voorzien van dikke plakken oude kaas. Doe er nu maar vast twee, zeg ik. Een groot glas melk wordt ingeschonken. Een heerlijke ontbijt!
Emma snijdt de paasbroden al aan. Een beetje vroeg als het zondag pas pasen is!
Ja wat denk je ............. ik had helemaal niet gedacht aan iets anders dan op de fiets stappen en wegfietsen.
Dat er 's morgens om 8 uur een afscheidsfeestje voor Peter en mij georganiseerd zou worden, hadden wij in onze stoutste dromen niet kunnen bedenken. Om acht uur is het een huisvol met vrienden, familie, kinderen en kleinkinderen.
Ik kijk er verbouwereerd naar. Ik vind het wel heel erg leuk en krijg er een warm gevoel bij.
Praten, praten ....... kom Peter we gaan, nog wat foto's, kusje, handje, kusje. Om tien over halfnegen rijden we weg, onder applaus en we worden nagezwaaid. Heel bijzonder!

Het is fris en er staat een stevige wind, maar de wind blaast vanuit het noorden. Het is bewolkt en net voorbij Langeraar trek ik mijn regenpak aan. Tien minuten later trek ik hem weer uit en ik zal het regenpak de rest van de dag niet meer nodig hebben.

Wij volgen de LF2a route, dat lijkt simpel maar is soms er lastig te volgen, omdat er niet overal aanwijzingsbordjes hangen en dan moet je improviseren. Met de kaart en onze mond erbij komen we steeds uit waar we uit willen komen.

Even de route:
Langeraar, Alpen a.d. Rijn, Moerkappelle, Zevenhuizen (broodje gezond, kopje koffie), Cappelle en Krimpen a.d. Ijssel, Krimpen a.d. Lek (pontje), Kinderdijk ( 50 chinezen aangereden, verder niets geraakt, wat is het hier druk, maar wat is het een mooi gezicht, al die molens), Alblasserdam, Papen en Dordrecht, Moerdijk en Den Hout.

Hier komen we uit op camping 't Kopsjke. Het is intussen bij vijven, ik ben 118 kilometer van huis en heb 6 uur op mijn zadel gezeten. Gemiddeld reden we 19,3 kilometer. Onze maximale snelheid was 32 kilometer.

Tentje opgezet, heerlijk gedoucht en daarna naar het naastgelegen Pannenkoekenhuis waar we een franse pannenkoek bestelden: geitenkaas, noten en honing. Heerlijk, maar voor mij iets teveel omdat we ook nog heerlijk soep vooraf hadden genomen. Peter geeft mij een cursus Leffe Blond drinken voor beginners. Heerlijk bier waar je slaperig van wordt.

In de lounge ruimte van de camping nog een kopje thee/koffie gedronken en naar bed. 3 graden boven nul........

• 18 April 2014 - 22:06

Harm En Marjan:

Wat heerlijk om te lezen hoe jullie het hebben. Wij genieten een beetje mee.
    Op naar dag 2.

• 18 April 2014 - 22:10

Tiny:

Geweldig wat zullen jullie snurken vannacht en dan fietsen jullie morgen Nederland al uit

• 18 April 2014 - 23:22

Gonny Eveleens:

Tjonge wat een afstand al voor de eerste dag. Hopelijk is het niet te koud vannacht. Slaap lekker.

• 19 April 2014 - 00:04

Ingrid T.:

Wauw! Mannen! Petje af, voor jullie onderneming .
    Hopelijk morgenochtend niet te veel verstijfd door de kou.
    Veeeel succes en plezier! We gaan jullie volgen.
    groetjes Ingrid

• 19 April 2014 - 00:20

Ans Groen:

Mannen, geweldig gedaan de eerste dag.
    Vandaag al even contact gehad via "het snelle Gimpi", foto van de tentjes.
    Knus, wel een beetje koud,
    Groetjes Ans en Ed

• 19 April 2014 - 07:25

Ton En Annie:

Petje af voor deze eerst dag!!!!!!!!!

• 19 April 2014 - 07:56

Emma:

Zet hem op mannen zo te zien word het
    een mooie dag

• 19 April 2014 - 08:53

Bas:

Mooie eerste dag! Hopelijk niet al te koud gehad in de tent. Zet 'm op met fietsen!

• 19 April 2014 - 08:57

Jan En Peta:

Wim en Peter, de kop is er af. Ik hoop toch niet van al die Chinezen.
    Heel veel success en leuk dat we jullie kunnen volgen.
    Succes, Groetjes Jan en Peta

• 19 April 2014 - 09:11

Jan En Theuny:

Wat een goed begin en de wind hebben jullie mee.Heel veel succes en goeie reis!!!
    Groetjes Jan en Theuny

• 19 April 2014 - 13:30

Paulus En Annie:

goed gedaan de eerste dag en de kop is er af.
    succes verder.

• 19 April 2014 - 21:15