Vooraf - Reisverslag uit Kudelstaart, Nederland van Wim Zwieten - WaarBenJij.nu Vooraf - Reisverslag uit Kudelstaart, Nederland van Wim Zwieten - WaarBenJij.nu

Vooraf

Door: Wim - Peter

Blijf op de hoogte en volg Wim

14 April 2014 | Nederland, Kudelstaart

Verslag van de fietstocht van Kudelstaart naar Santiage de Compostella - 18 april t/m 21 mei 2014.

In 2012 stopte de voorgenomen fietstocht van Berlijn naar Kudelstaart al na 50 kilometer, omdat Jan met hartklachten opgenomen werd in het ziekenhuis vlakbij Berlijn.
Jan is hierna niet zodanig hersteld dat hij een dergelijke fietstocht zou kunnen maken, maar je weet nooit.
In 2013 ben ik met pré-pensioen gegaan, mede met de gedachte dat we dan samen naar Compostella zouden kunnen fietsen.
Peter van Leeuwen vroeg op een verjaardag in november bij kennissen van ons beide of ik met hem deze tocht wilde maken. Ik wilde wel, maar Jan had nog nooit echt "officieel" aangegeven dat hij niet mee ging. In januari gaf Jan aan dat het niet zou lukken.

Peter was voor twee maanden in Nieuw Zeeland en ik heb via e-mail aan hem bericht dat de tocht door kan gaan. Alleen moesten we wel de tijd van de tocht vaststellen.
Emma stopt per 1 juni met werken en een week voor haar ontslag wilde ik wel thuis zijn.

Op 12 maart kwam Peter langs en we spraken af dat we op 18 april zouden vertrekken en op 21 mei terug zouden vliegen.
Op 16 maart bij Vueling de terugreis geboekt (€ 518 inclusief fietsen).
Op 18 maart naar Utrecht naar het het Jacobshuis. Het was er gewoon druk. Drie vrijwilligers hadden hun handen vol om de vele pottentiele pelgrims te woord te staan. Het was leuk en verhelderend.
De volgende dagen zijn we alle twee druk bezig om allerlei routes te bekijken, die aansluiten op de route "Langs oude wegen".
Regelmatig hebben we telefonisch contact over van alles.
16 april nog maar een paar dagen. Alle spullen liggen klaar of zitten al in de tassen.

• 15 April 2014 - 05:46

Heel veel succes !!

• 16 April 2014 - 18:37

Gonny Eveleens:

Hallo Wim (Peter),
    Nog 2 nachtjes slapen en dan gaan jullie van start.
    Het begint best wel te kriebelen nu denk ik.
    Alles onder controle en er helemaal klaar voor.
    Ik begrijp dat we jullie kunnen volgen, geweldig!!
    Namens Ap en mij heel veel goeds.
    Dat jullie hier maar goed doorheen gaan komen.
    Heel veel plezier gaan beleven en dat het weer mee werkt.
    Weer een droom die dan afgevinkt kan worden.
    Toi, toi, toi,

Lieve groetjes, Ap en Gonny

• 16 April 2014 - 20:55

Paulus Ouderkerken:

Hoi Peter en Wim
    fijn dat jullie dit zo bij houden, dan kunnen we jullie een beetje volgen.
    wel een beetje doortrappen hoor want er staat op 21 mei een vliegtuig te wachten op jullie
    en als je te laat bent moet je ook weer terug fietsen.
    nou veel succes en we denken aan jullie.

groetjes Paulus en Annie.

• 18 April 2014 - 15:49

Tiny:

Ja de mannen zijn vertrokken om 8:56 uur zaten ze op de fiets, uitgezwaaid door een hele groep. Was wel heel bijzonder maar ja dat is het ook
    Wij hebben ze in ieder geval alle succes gewenst en nu gewoon elke dag fietsen en we hopen dat ze super genieten van de reis xx